قضیه به این راحتیها هم که فکر میکنی نیست.
خیلی پیچیدهتر از چیزیِ که به چشم میاد.
شاید فکر کنی یِ نگاه ساده، یِ شنیدن معمولی یا حتی یِ فکر کردن ساده است، اما ذهن و ناخودآگاه آدمیزاد، خیلی فعالتر و غیر قابل کنترلترِ.
مراقب ورودیهات باش، اگه دوست داری خروجیهای خوبی داشته باشی.
220
اینکه در دعاها از خدا علم نافع
میخواهیم یا به خدا از علم غیر نافع پناه میبریم، برای آن است که یا آن
علم نافع نیست (مثل سِحر و شعبده و جادو و علوم دیگری که سودمند نیست) یا
نه، علم «فی نفسه» نافع است ولی عالِم از او طرفی نمیبندد.
اینکه گفته میشود «أَعُوذُ بِکَ مِن
عِلمٍ لا یَنفَعُ» (1) ... یعنی علمی که اصلاً نافع نیست یا نافع است ولی
این شخص، انتباه ندارد و بهره نمیبرد؛ در هر دو حال از چنین علمی باید به
خدا پناه برده شود ...
ادامه مطلب
با یقظه و انتباه، توبه و هدفی الهی شروع شد
با عزلت و ریاضت ادامه یافت و با «حال» پاسخ داده شد
دور شدم و فاصله گرفتم از سر نادانی و جریانات قوی و مظاهر تکنولوژیک ولی همیشه آن «حال» و علتش و ماهیتش در ذهنم ماند
کششی همیشه درونم بود که فریاد میزد باید برگردی به وادی
باید بیایی به راهی که برایت طراحی شده در صحنه خلقت
از همان ابتدا دست و چشم و گوش و حواسم پی برداشتن درس عرفان عملی بود
و این ترم شاید بنا بر مصالحی که خود قادر متعال فقط میداند چ
با یقظه و انتباه، توبه و هدفی الهی شروع شد
با عزلت و ریاضت ادامه یافت و با «حال» پاسخ داده شد
دور شدم و فاصله گرفتم از سر نادانی و جریانات قوی و مظاهر تکنولوژیک ولی همیشه آن «حال» و علتش و ماهیتش در ذهنم ماند
کششی همیشه درونم بود که فریاد میزد باید برگردی به وادی
باید بیایی به راهی که برایت طراحی شده در صحنه خلقت
از همان ابتدا دست و چشم و گوش و حواسم پی برداشتن درس عرفان عملی بود
و این ترم شاید بنا بر مصالحی که خود قادر متعال فقط میدا
با یقظه و انتباه، توبه و هدفی الهی شروع شد
با عزلت و ریاضت ادامه یافت و با «حال» پاسخ داده شد
دور شدم و فاصله گرفتم از سر نادانی و جریانات قوی و مظاهر تکنولوژیک ولی همیشه آن «حال» و علتش و ماهیتش در ذهنم ماند
کششی همیشه درونم بود که فریاد میزد باید برگردی به وادی
باید بیایی به راهی که برایت طراحی شده در صحنه خلقت
از همان ابتدا دست و چشم و گوش و حواسم پی برداشتن درس عرفان عملی بود
و این ترم شاید بنا بر مصالحی که خود قادر متعال فقط میداند چ
دوره ۰، شماره ۱۸ - ( ۷-۱۳۹۷ )
گونهشناسی دلایل و شواهد کاربرد «اسم خدا» به معنای اسم عینی در احادیث اهل بیت (ع) PDF
عرفان خراسان و ابنعربی، تفاوتهای نظری PDF
عرفان و تصوف در منظومۀ فکری علامه مجلسی PDF
جایگاه صبر در منظومۀ فکری نجم دایه PDF
جایگاه و نحوۀ تعامل فکر و ذکر در سنت اول عرفانی PDF
تمایز عرفان عملی و اخلاق از حیث موضوع PDF
تحلیل روششناختی تفسیر عرفانی و مبانی آن از منظر صدرالدین قونوی PDF
مرگ ارادی (تسلط بر نفس) PDF
ملاصدرا و جمع دیدگاه عرفا
فرازهای این دعا عبارت است از: ۱- در نگاه روشن شب زنده داران ۲- دلی ز«بارقه» روشن ۳- «تن» در خدمت «جان»
أَللّـهُمَّ نَبِّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أَسْحارِهِ وَ نَـوِّرْ فـیهِ قَـلْبی بِضیـآءِ أَنْـوارِهِ
وَ خُذْ بِکُلِّ أَعْضآئی اِلَی اتِّباعِ آثارِهِ بِنُورِکَ یا مُنَـوِّرَ قُـلُوبِ الْعارِفینَ.
در نگاه روشن شب زنده داران
اگر لذّتِ ترک لذّت بدانیدگر لذّت نفس، لذّت نخوانی
هزاران در، از خلق، برخود ببندیگرت باز باشد دری آسمانی
سفرهای عِ
درباره این سایت